Projekt GAME
Projekt Erasmus+
Kod projektu: KA201 - 2019-1-PL01-KA201-064865
Międzynarodowy projekt partnerski dotyczący wykorzystania gry online jako wsparcia nauczycieli w pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania.
Koordynator
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Koordynator naukowy
dr hab. Bożena Majerek, Wydział Nauk Społecznych UPJPII
Koordynator administracyjny
mgr Justyna Janik, Dział Nauki i Ewaluacji UPJPII
Okres realizacji
1 X 2019 – 30 IX 2021
Partnerzy
Atmosfera i klimat szkoły w dużej mierze wpływają na ogólne wyniki pracy uczniów, ich motywację oraz zadowolenie zarówno nauczycieli, wychowanków, jak i rodziców. Mają znaczenie w procesie komunikowania się nauczycieli ze swoimi uczniami, tworząc tło do budowania relacji. Pozytywne więzi między nauczycielami a uczniami zależą w dużej mierze od kompetencji społecznych i komunikacyjnych nauczycieli, m.in.: zdolności do bycia autentycznym, poczucia humoru, umiejętności słuchania i akceptacji innych.
Te umiejętności nauczycieli są szczególnie ważne teraz, gdy coraz częściej dostrzega się problemy uczniów związane z przedwczesnym opuszczaniem systemu edukacji.
Dotychczasowe wzorce komunikacji między nauczycielami i uczniami okazują się nieadekwatne do aktualnej rzeczywistości szkolnej. Zadaniem projektu jest znalezienie nowych schematów interakcji w przestrzeni szkolnej, które będą korzystnie wpływały na motywację uczniów i rozwijały ich pozytywne nastawienie do nauki.
Radzenie sobie z problemami behawioralnymi uczniów wymaga nowych metod pracy, których znajomości brakuje wielu nauczycielom. Nierzadko kształtowanie takich kompetencji pedagogicznych nie było ujęte w trakcie kształcenia i przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli. Niniejszy projekt ma na celu opracowanie interaktywnego narzędzia edukacyjnego, które niewątpliwie odpowiada wymaganiom współczesnej edukacji.
Projekt GAME jest skierowany głównie do nauczycieli szkół podstawowych i średnich. Opracowana gra, oparta na wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości, dostarczy zarówno wiedzy, jak i rozwinie ich umiejętności i kompetencje w zakresie zdefiniowanych w projekcie sytuacji problemowych.
Główne cele GAME można zdefiniować w następujący sposób:
- CEL 1: Ułatwienie dostępu nauczycielom do szkolenia w zakresie zaburzeń zachowania wśród uczniów, rozwój gry online i otwartych zasobów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb nauczycieli.
- CEL 2: Opracowanie nowoczesnej metody prowadzenia szkoleń, która umożliwi nauczycielom stosowanie interaktywnych narzędzi w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności związanych z zachowaniem dzieci stwarzających problemy wychowawcze.
- CEL 3: Umożliwienie organizatorom kształcenia formalnego i nieformalnego prowadzenia kursów i szkoleń w zakresie radzenia sobie z uczniami z zaburzeniami zachowania oraz zagrożonymi przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji.
- CEL 4: Zapewnienie trwałości wyników projektu poprzez aktywne zaangażowanie przedstawicieli instytucji kształcących i doszkalających nauczycieli i wychowawców oraz organizacji społecznych i gmin w krajach partnerskich.
Więcej informacji na stronie internetowej projektu
projectgame.eu
Galeria zdjęć z międzynarodowych spotkań projektowych, warsztatów dla nauczycieli oraz wydarzeń upowszechniających przeprowadzonych przez UPJPII w ramach Projektu GAME
Publikacje współfinasowane z budżetu projektu
|