Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Program Edukacja Komponent III | |
Instytucja finansująca | Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji |
Tytuł projektu |
Nowe wyzwanie na rynku pracy – edukacja dla turystyki postpandemicznej A New Challenge on the Labor Market – Education for Post-pandemic Tourism |
Numer projektu badawczego | EOG/21/K3/W/0044 |
Jednostka organizacyjna Wnioskodawcy |
Wydział Historii i Dziedzictwa Kulturowego Faculty of History and Cultural Heritage, University of Jonh Paul II in Krakow |
Okres realizacji | 3.01.2022 – 29.12.2023 |
Kierownik | dr hab. Lucyna Rotter, prof. UPJPII Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie |
Odsyłacz | Facebook/Turystyka poza utartym schematem |
Celem projektu jest stworzenie programu kształcenia na poziomie studiów podyplomowych, dedykowanego dla przedstawicieli branży turystycznej, która znajdzie się w nowej pocovidowej rzeczywistości. Program studiów będzie podejmował zagadnienia związane z cyber-turystyka wykorzystaniem lokalnego kodu kulturowego dla kreowania marki produktu i marketingu, preorientacji kulturowej oraz bezpieczeństwa w obszarze organizowania imprez turystycznych w rzeczywistości postpandemicznej. W wyniku rozmów z partnerem oraz przedstawicielami branży (przewodnicy, hotelarze, restauratorzy, właściciele biur podróży) zidentyfikowano potrzebę opracowania produktu podnoszącego kompetencje i wiedzę przedstawicieli sektora.
W ramach projektu zrealizowane zostaną˛ spotkania projektowe, w trakcie których diagnozowane będą potrzeby rynku i branży turystycznej, a w wyniku czego powstaną rekomendacje zdiagnozowanych oczekiwań i problemów, zależnych od specyfiki regionu (badania ankietowe – min. 300 oraz wywiady – min. 36). Łącznie przeanalizowane zostanie 9 regionów dzięki spotkaniom z przedstawicielami branży i specjalistami z danego obszaru (Polskiej Izby Turystycznej). W projekcie zrealizowane zostaną sesje z ośrodkami zagranicznymi (ambasady, konsulaty, instytuty polskie), analizującymi z perspektywy doświadczeń międzynarodowych zagadnienia problemowe projektowanych studiów podyplomowych (zidentyfikowane w ramach badan oraz przez współpracujących ekspertów). W toku prac powstaną materiały na dedykowanej dla projektu stronie oraz e-publikacji.
Efekty projektu zostaną zaprezentowane na konferencji podsumowującej (120 os.). Dzięki realizacji projektu branża otrzyma dogłębna analizę potrzeb oraz wskazanie kierunków rozwoju. Powstałe produkty będą odpowiedzią i oferta na potrzeby oraz dadzą szanse na rozwój zgodny z diagnozą.
The aim of the project is to create a postgraduate education program dedicated to representatives of the tourism industry who will find themselves in the new post-covid reality. The study program will take up issues related to cybertourism, the use of the local cultural code for product branding and marketing, cultural pre-orientation and security in the field of organizing tourist events in a post-pandemic reality. As a result of talks with the representatives of the industry (guides, hoteliers, travel agencies owners), the need to develop a product increasing the competence and knowledge of sector representatives was identified. As part of the project, project meetings will be carried out in various regions of Poland, during which the needs of the tourist market and industry will be diagnosed.
As a result, recommendations for diagnosed expectations and problems will be created, depending on the specificity of the region (questionnaire surveys - minimum 900 and interviews - minimum 36). Thanks to meetings with representatives of the industry and specialists from a given area (at the branch of the Polish Chamber of Tourism) 9 regions will be analyzed in total. The project will include sessions with foreign centers (embassies, consulates, Polish institutes), analyzing, from the perspective of international experience, the problematic issues of the proposed postgraduate studies (identified in the research and by cooperating experts). In the course of work, all necessary materials will be created and epublishedt.
The effects of the project will be presented at the summary conference (for about 120 people). Thanks to the implementation of the project, the industry will receive an in-depth analysis of needs and an indication of development directions. The resulting products will be a response and offer to the needs and will give a chance for development in line with the diagnosis.